Egy kis történelem

 2011.02.21. 17:45

A Fehérvári út, Kondorosi út, Szerémi út és Építész utca által határolt területen, a Fehérvári út és Kondorosi út kereszteződésénél az előkészületek 2003-ban kezdődtek el. A kerületi önkormányzati lap, az Újbuda akkori írása szerint a városrész jövőjét markánsan meghatározó ingatlanfejlesztés beruházója 1600 lakás megépítésére vállalkozott. Mára már bebizonyosodott, Csizy és Lukács túl mohó volt, a 7. ütem már fel sem tudott épülni. De ne szaladjunk ennyire előre.

A Fehérvári út mentén húzták fel az első ütemet. Egy kis munkabaleset azért adódott, és a további ütemek előkészítéséhez szükséges bontás is kellő sajtóvisszhangot kapott. Az első ütemnél 2005 végén kezdődtek a lakásátadások, természetesen a vállalt határidőt túllépve. Utána következett a hármas és négyes ütem két különálló épülettel, összenyitott teremgarázzsal, majd a következő sorba (L alakú csatlakozással) ugyanígy a négyes és ötös ütem. Utóbbi két ütem 2009 tavaszán kapta meg a használatbavételi engedélyét. A hatos és hetes ütemmel a hitelből építkező beruházó befürdött, végül azonban a hatost sikerült befejezni, és már egyesek be is költöztek. A hetes ütem épületének csak az alapja van meg, folytatásáról nincs hír.

Érdekességek sem kerülték el a lakóparkba költözőket. Ilyen például az Amtel Hang és Internet Kommunikáció Magyarország Kft. alapító okiratba foglalt kizárólagossága, no meg a máshol is bizonyított Szelei és Serfőző Kft. közös képviseleti megbízása egy olyan alakuló közgyűlésen, ahova a tulajdonosokat elfelejtették meghívni.

A Kondorosi lakópark (egyesek szerint Kondorosi kaptár) legnagyobb hibája a zsúfoltság. Az épületeket legalább kétszer olyan messzire kellett volna építeni, nem is értem, az önkormányzat hogy adhatott ilyenre engedélyt.

Egy kis nosztalgiázásra hívom a lakótársakat. A kommentezés segítségével bárki megoszthatja az olvasókkal a beköltözésének a történetét. Kíváncsian várom a hatos ütem lakóinak a tapasztalatait is.

Címkék: építkezés

A bejegyzés trackback címe:

https://kondorosi.blog.hu/api/trackback/id/tr952677535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maci65 2011.02.22. 20:55:32

Szerencsére az Amtel árai lementek elfogadható szintre. A kábeltévé szolgáltatása pedig legalább digitális, nem úgy mint a Digié.

bluesilver 2011.03.08. 00:29:08

Én alapvetően meg vagyok elégedve a lakásommal (4. ütem). Most, hogy így írod, hogy milyen közel vannak egymáshoz az épületek, ráeszmáltem, hogy valóban, lehetnének távolabb egymástól, így egy kissé érdekes, apartman hangulata van a belső udvarnak néha. Én szeretek itt élni.

Kondoroser Weg 2011.03.13. 14:47:37

Rendkívül zavarnak ezek a jól elhelyezett negatív felütések a szövegben, amelyekkel már most milliós értékcsökkenést okoztál, beleértve a saját (?) tulajdonodat is. Mi a cél?

Kárenyhítésre persze nincs mód, mégis megpróbálom.

Az első, Fehérvári útihoz képest a további épületek sokkal emberléptékűbbek, ezt bárki megnézheti, ha besétál a kis utcába. Szóval az én olvasatomban a beruházó épp visszavett a mohóságból. Az ő dolga az, hogy mohó legyen, nem fegyverrel kényszerített minket ide.

Visszatérő hirdetési motívum, miszerint emberek kifejezetten itt keresnek lakást vagy albérletet.

Határidő csúszás az én lakásomnál NEM fordult elő, tehát ez nem "természetes". A későbbi válság más téma.

A VI. ütem értékesítése erőre kapott, a jelenlegi hír a VII. ütemről pedig az, hogy ősszel fognak bele.

Az Amtel 5500 forintért fullos analóg tévét és közepes sebességű netet ad, ez nekem elegendő ahhoz, hogy egy percig se gondolkozzak tovább. Az 5500 ma versenyképes.

Ugyanaz a cég képviseli az össze épületet, alalkulás szerint külön-külön, midnen üzemel, csőd nem fordult elő.

A "kaptár" elnevezést még az életben nem hallottam...

Maci65 2011.03.13. 19:08:06

@Kondoroser Weg: A kaptár elnevezést én sem hallottam, de azt igen, hogy gettó, csak az politikailag nem korrekt. :)
süti beállítások módosítása