Egy igen kényes problémával folytatnám: parkolás. A 2,5 milliós garázsbeállót nem mindenki engedheti meg magának, felszíni parkoló pedig csak az egyes ütemhez lett kialakítva, de egykoron azt se mérték fillérekért. Sokan így az utcára kényszerülnek. A Kondorosi út lakópark felőli oldalán a Fehérvári út és a Szerémi út között végig tilos a parkolás. Ennek indokoltsága a lakópark menti területen nem kétséges, hiszen a garázsokból való kihajtás, valamint a Fehérvári úti kereszteződés megfelelő útszélességet, beláthatóságot kíván. A rendőrség és a közterület-felügyelet visszatérő ellenőrzésének köszönhetően mára már sokan a pénztárcájuk tartalmának rovására megismerték a várakozni és megállni tilos táblát (a kép tanúsága szerint még nem mindenki). Szabályosan a Kondorosi út másik oldalán egy szakaszon van lehetőség magára hagyni a kocsit, valamint a Kondorosi út Fehérvári út és Tétényi út közötti szakaszán. Akinek ez sem elég, állhat a CBA mögötti parkolóba, vagy a panelház mögé.
A parkolási helyzet megoldására a közös képviselet önkényes akciója verte ki a lakóknál a biztosítékot. A Szeles és Serfőző Kft. ugyanis gondolt egyet, és a lakók pénzén – aranyáron – oszlopokat vásárolt, és azokat a kihajtókhoz rakta. Az eredmény az lett, hogy az autók már nem tudtak szabálytalanul, de még elviselhetőbb módon félig a járdára, félig az útra állni, teljesen az útra álltak, így még nehezebb volt a kihajtás a teremgarázsból. Az illetékes hatóság figyelmét is felkeltette az illegális "építkezés", így az oszlopokat kénytelen volt a közös képviselet leszerelni. Sajnos nem a MÉH-ben hasznosították, hanem még egy ocsmány láncot is szereztek, hogy egy gusztustalan elkerítést eszközöljenek a ház előtti beugrónál.
Külön állatfajként lehetne bemutatni azokat a lakókat, akik illegálisan beállnak a teremgarázsba, és akik bátran – szó szerint – leugatják a gondnokot, aki felhívja a figyelmüket a szabálytalanságra. Van aki egy beállóhelyet vett, és úgy gondolja, hogy két Suzuki is elfér rajta, egyesek az eladatlan parkolóhelyekre állnak be a kocsijukkal, de az is előfordul, hogy csak úgy más autója előtt hagyja valaki a kocsiját, vagy a kazánház ajtaja előtt szorosan. Akire pedig még a gondok se mer rászólni: a textilüzlet melletti garázslehajtóba rendszeresen parkoló mercis.
A 2,5 millió forinton túl a beállóknál még pofátlanság, hogy az nem kerül a lakó tulajdonába, csak kizárólagos használati jogot kap rá. Ennek ellenére a vásárlásnál az adóhivatal mégis kirója az illetéket rá. Amúgy érdemes odafigyelni a beálló megvételénél, mert az építtető előszeretettel húzza szorosabbra a csíkokat. Egyes beállók csak Knight Riderrel használhatók, hiszen ha sikerül becentizni a kocsit a falak közé, már nincs hely az ajtó kinyitására, így a kiszállásra.
Parkolás a Kondorosiban
2011.02.22. 14:17Címkék: parkolás
A bejegyzés trackback címe:
https://kondorosi.blog.hu/api/trackback/id/tr552679705
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kondi2005 2011.02.22. 20:30:53
Namármost a fent leírtakban több hülyeség (tévedés) is van, ami az I ütemre legalábbis nem igaz. A beállók jogi helyzete teljesen tiszta (szemben pl. a tölgyes lakóparkkal), a teremgarázs egy albetétként van ingatlannyilvántartásba véve, ami közös _tulajdona_ azoknak akik beállót vettek. A közös tulajdonon belül az egyes beállók használatát szabályozzák a használati jogokkal, vagyis azt, hogy pl. a 4-es helyet _csak te_ használhatod.
A másik: a beállók többségét (pl. az enyémet is) sok bevásárlóközpont megirigyelné a tágassága miatt. Itt az I-esben a beállók többsége megfelelően széles.
A másik: a beállók többségét (pl. az enyémet is) sok bevásárlóközpont megirigyelné a tágassága miatt. Itt az I-esben a beállók többsége megfelelően széles.
Maci65 2011.02.22. 20:53:26
Mekkora mákod van. Engem jól átcsesztek a parkolóval. A terveken nem tüntették fel rendesen.
kercsi vííí 2011.02.22. 21:35:38
Sziasztok! Nálunk a 10B-ben boldog boldogtalan szerzett kártyát, csak megfelelő mennyiségű pénzmagot kellett vetni a hegyvölgyes zsebébe. Szerencsére vége ezeknek az időknek, most minden kártyát letiltanak, és csak azokét aktiválják újra, akiknek valóban van garázsuk.
Tolesz 2011.02.23. 09:12:16
A merdzsóst mostanában nem láttam eltorlaszolni a lejárót. Engem is rohadtul idegesít a pofátlansága.
G. Áron 2011.02.23. 11:41:39
Biztos lecserélte mikrobuszra (gyorsan bővül a család). Előbb az állt ott.
göböly 2011.02.24. 10:10:11
2,5 milla?
Nekem 2,6 milláért adta az értékesítő a kocsibeállót. Úgy látszik az árképzéshez nagyon értenek.
Nekem 2,6 milláért adta az értékesítő a kocsibeállót. Úgy látszik az árképzéshez nagyon értenek.
Kondoroser Weg 2011.03.13. 14:55:44
Kérem javítani a tévedést. Mint azt előttem is mondták, a kocsibeállónak megszerzed adott hányadban a tulajdonjogát (megmutathatom s szerződésemet), és az adott számú helyre kizárólagos használati jogot kapsz.
Kérdés esetén a képviselet a fogadóórán nagyon segítőkészen felvilágosít az ingatlanügyi viszonyokról. Tudom, mert voltam ott.
Az alapár 2.5 millió, alkudni lehet, sokat, ki hogy tud. Nincs túl jó fellépésem, de nekem is könnyen ment.
A kártyaletiltás adatbegyűjtése márciusban folyik, a közgyűlésen rákérdezünk, hogy mi újság.
Kérdés esetén a képviselet a fogadóórán nagyon segítőkészen felvilágosít az ingatlanügyi viszonyokról. Tudom, mert voltam ott.
Az alapár 2.5 millió, alkudni lehet, sokat, ki hogy tud. Nincs túl jó fellépésem, de nekem is könnyen ment.
A kártyaletiltás adatbegyűjtése márciusban folyik, a közgyűlésen rákérdezünk, hogy mi újság.
Kondoroser Weg 2011.03.13. 15:02:42
A helyek túlnyomó többsége 250 centis helyet, ami kifejezetten jónak számít. (Ld. vonatkozó totalcar cikk.) Kérlek, írd ide a keskenyebb hely számát. Sőt további plusz félméterek vannak az oszlopok miatt. Van pár olyan hely, ami mellett egyik oldalról fal van.
Az ide-oda parkoló parajokkal kapcsolatban igazad van.
Ha az a zöld oszlop aranyárú, akkor jobb is, hogy nem a MÉH-be vitték, hanem a kuka kihelyezési és aknafedél feletti területet elkeríteni. Az esztétikum ezen a fokon egyéni megítélés kérdése.
Az ide-oda parkoló parajokkal kapcsolatban igazad van.
Ha az a zöld oszlop aranyárú, akkor jobb is, hogy nem a MÉH-be vitték, hanem a kuka kihelyezési és aknafedél feletti területet elkeríteni. Az esztétikum ezen a fokon egyéni megítélés kérdése.